Okręty podwodne czyli następcy drugiego "Orła"
: 11 mar 2011, 23:33
W latach 70. poczciwe "Whiskey'e" dobiegały dwudziestki, co powodowało, iż decydenci musieli zacząć powoli myśleć o ich następcach.
Jak się skończyło - wiemy. Kryzys, panie, spowodował, że następcy pojawili się dopiero w drugiej połowie lat 80. w postaci tylko jednej nowej "Warszawianki" i dwóch starszawych "Foxtrotów".
Ale podobnież - w latach 70. rozważano współpracę z Jugosłowianami lub NRD w dziele budowy okrętów podwodnych. Informacja o planowanej współpracy z Jugosławią pojawia się u J. Ciślaka, "Polska marynarka wojenna 1995", Warszawa 1995, s. 21. O NRD też jestem pewny, że gdzieś czytałem.
Czy ktoś wie na ten temat coś więcej? Czy były to tylko luźne rozważania i rozmowy, czy rozpoczęto już jakieś formalne negocjacje z Jugosławią i NRD?
Jak się skończyło - wiemy. Kryzys, panie, spowodował, że następcy pojawili się dopiero w drugiej połowie lat 80. w postaci tylko jednej nowej "Warszawianki" i dwóch starszawych "Foxtrotów".
Ale podobnież - w latach 70. rozważano współpracę z Jugosłowianami lub NRD w dziele budowy okrętów podwodnych. Informacja o planowanej współpracy z Jugosławią pojawia się u J. Ciślaka, "Polska marynarka wojenna 1995", Warszawa 1995, s. 21. O NRD też jestem pewny, że gdzieś czytałem.
Czy ktoś wie na ten temat coś więcej? Czy były to tylko luźne rozważania i rozmowy, czy rozpoczęto już jakieś formalne negocjacje z Jugosławią i NRD?